fredag 10 september 2010

Första veckan

Nu har jag äntligen blivit fri från min förkylning igen och jag har satt igång med jobbsökandet.
Jag har inte sökt ett arbete på ett tag eftersom jag hade fått ett jobb men som de flesta vet så är det uppe i kammarrätten nu eftersom det var någon som överklagade anbudet. Vad jag har hört så kan de ta upp till år innan det blir ett beslut så jag tänker inte bara sitta hemma och hoppas på att dem ringer och säger att överklagan inte gick igenom och jag får börja jobba. Så nu hoppas jag på att jag ska hitta ett annat jobb inom rimlig tid. Vill inte jobba extra som undersköterska resten av mitt liv när jag har studerat på universitetet.


Andra funderingar som jag har just nu är hur arbetsmarknaden kommer att förändras eller inte nu när vi är på väg mot ett val om bara en vecka. Vad ska man rösta på osv är funderingar som jag har, vill jag ha en bra välfärd eller vill jag kunna känna mig säker när jag kommer ut på arbetsmarknaden senare eller vill jag rösta in något litet parti i riksdagen många är frågorna som snurrar runt. Men jag kommer säkert på en bra lösning på bara en vecka.

Jag önskar er en trevlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar